Pozycje a umiejętności. Kondycja. Ściąga dla graczy - tom 1.

Pozycje a umiejętności. Kondycja. Ściąga dla graczy - tom 1.

Pozycje a umiejętności. Kondycja. Ściąga dla graczy - tom 1.

Chciałbym dzisiaj poruszyć temat, który dla większości graczy 1-2 ligowych jest oczywisty, ale w niższych ligach już wcale niekoniecznie. Jeżeli jesteś prezesem klubu 4-5 ligi to na pewno spotkałeś się z pretensjami od graczy: "Mam 3 ov więcej a nie gram, co jest?" "Czemu gram w pomocy jak jestem bramkarzem?" "Dlaczego przegrywamy skoro mamy overall wyższy od przeciwnika?" Otóż odpowiadam - pozycja nie ma wpływu na przebieg meczu, liczą się jedynie umiejętności - te wytrenowane i z itemów. Pozycja w grze jest jedynie wrażeniem estetycznym. I tak - pomocnik mający 100 gry defensywnej i 80 czytania gry będzie bronił lepiej niż nominalny bramkarz z 60 gry defensywnej i 60 czytania gry. Obrońca mający 70 gry defensywnej i 50 gry ofensywnej, ale posiadający itemy dające +70 gry ofensywnej najwięcej pożytku przyniesie grając na ataku.

Dlatego drodzy gracze niższych lig (być może nie tylko niższych) - chcecie grać na swojej pozycji postarajcie się o właściwy dobór trenowanych umiejętności i (zwłaszcza) posiadanie właściwych itemów pod wymarzone miejsce na boisku. Z kolei prezesi klubów - budujcie składy w oparciu o właściwy dobór umiejętności a nie tylko o wpisaną przy nicku pozycję.

Czas przejść do newralgicznej umiejętności jaką jest kondycja. Czy warto ją trenować? Jak liczyć od kiedy spada? Z ostatnią aktualizacją w trakcie meczu widać w końcu jaka jest najwyższa kondycja na boisku. Ona jest wyznacznikiem dla całej reszty zawodników z niższym poziomem tej umiejętności. Zawodnik z najwyższą kondycją gra do końca meczu na 100% swoich umiejętności. Jak liczyć minutę kiedy zaczyna spadać pozostałym? Posłużymy się wzorem, na potrzeby którego wprowadzimy następujące skróty:

NK - Najwyższą kondycja na boisku,  KG - Kondycja gracza, MSU - Minuta spadku umiejętności.

I mamy wzór: 90x(KG/NK)=MSU Dla przykładu: najwyższą kondycją na boisku to 120, gracz badany ma 80 kondycji. Podstawiamy do wzoru: 90x(80/120) = 90x0,67 = 60. W 60 minucie umiejętności gracza zaczynają spadać o 1% na minutę aż do końca meczu. Czyli grając z niższą kondycją gracz mający na starcie meczu 100 overall i 200 głównej umiejętności w 90 minucie gra jakby miał już tylko 70 overall i 140 głównej umiejętności. Świadomi gracze grają z itemem na kondycję schowanym w "portfelu" i zakładają go w trakcie przebiegu meczu. W tym przypadku granicą jest minuta wcześniej. W w/w przypadku gracz powinien wzmocnić kondycje w 59 minucie, gdyż gdy się spóźni raz zapoczątkowanego spadku nie da się już zatrzymać.

PS Wracając jeszcze do mojego trzeciego pytania - wygrywają te zespoły, które mają zawodników z lepiej dobranymi umiejętnościami pod umiejętności przeciwnika oraz lepiej "zarządzają" umiejętnością kondycja.

AUTOR: Matushevsky

Komentarze

Dodaj komentarz
do góry więcej wersja klasyczna
Wiadomości (utwórz nową)
Brak nieprzeczytanych wiadomości